FAQ - Najczęściej zadawane pytania

Czy umowa może być podpisana do połowy lutego (lub jakikolwiek inny niestandardowy termin?)

Nie. Umowa jest zawsze zawierana na okres 12 miesięcy czas oznaczony, do końca czerwca, września, lub października - w zależności od tego w jakim trybie jest wynajmowana dana nieruchomość. Możesz jednak zrezygnować z umowy bez żadnych dodatkowych kosztów na koniec każdego miesiąca kalendarzowego, pod warunkiem znalezienia osoby na swoje miejsce. Nasz zespół służy wszelką pomocą merytoryczną aby takie zakończenie umowy było dla Ciebie jak najmniej kłopotliwe.


Czy umowa może być podpisana do końca czerwca?

Tylko jeżeli mieszkanie jest wynajmowane w trybie od czerwca do czerwca. Możesz jednak zrezygnować z umowy bez żadnych dodatkowych kosztów na koniec każdego miesiąca kalendarzowego, pod warunkiem znalezienia osoby na swoje miejsce. Nasz zespół służy wszelką pomocą merytoryczną aby takie zakończenie umowy było dla Ciebie jak najmniej kłopotliwe.


Czy można rozwiązać umowę wcześniej?

Tak. Wystarczy, że znajdziesz kogoś na swoje miejsce, a ta osoba zaakceptuje warunki najmu, oraz spełni wymagania.


Czy można mieszkać z małym pieskiem, (lub innym zwierzęciem?)

Nie. Ze względu na komfort pozostałych lokatorów, oraz różne problemy związane z uczuleniami, wszelkie zwierzęta są zakazane (również te w klatach i terrariach).


Kim są pozostali lokatorzy?

To zawsze młode osoby studiujące lub pracujące obojga płci. Możesz uzyskać od opiekuna oferty szczegółową informację o wieku i płci obecnych lokatorów.


Czy w moim pokoju może mieszkać więcej osób?

Tylko jeżeli te osoby są również wskazane na umowie i pokój jest oficjalnie przeznaczony dla dwóch lub więcej osób. Każda osoba w mieszkaniu zużywa media, oraz korzysta z części wspólnych, więc zamieszkiwanie w większej liczbie osób, byłoby nieuczciwe wobec innych lokatorów. Możesz jednakże przyjmować na noc gości maksymalnie 2 noce w miesiącu.


Co to jest poręcznie i dlaczego go wymagacie?

Wymagamy poręczenia od każdego najemcy, który nie jest w stanie udokumentować swoich dochodów.

Poręcznie jest formą oświadczenia woli polegające na tym, że poręczający bierze solidarną odpowiedzialność za zobowiązania najemcy. Jeżeli nie masz żadnych udokumentowanych dochodów i np. czynsz płacą za Ciebie rodzice lub inne osoby, to wymagamy aby to oni formalnie odpowiadali za płatności.

O ile najemca zawsze odpowiada za zawartą umowę bez żadnych ograniczeń - odpowiedzialność poręczyciela w tym zakresie jest ograniczona do konkretnej kwoty oraz czasu - dlatego te informacje również znajdują się na poręczeniu.


Czy cena może ulec zmianie w trakcie najmu?

Nie. Cena jest stała przez cały okres najmu - gwarantuje to umowa na czas określony.


Ile wynosi kaucja?

Kaucja zawsze wynosi 100 zł więcej niż suma czynszu wraz z wszystkimi opłatami.


Czy trzeba wpłacić kaucję?

Tak. Wpłata kaucji w pełnej wysokości jest warunkiem otrzymania kluczy. Kaucja jest zwrotna w ciągu maksymalnie 30 dni od zakończenia umowy i wydania przedmiotu najmu.


Czy kaucja może być rozłożona na raty?

Wpłata kaucji w pełnej wysokości jest warunkiem otrzymania kluczy. W związku z tym do czasu wpłaty całości kaucji nie można mieszkać.


Czy ostatni miesiąc najmu może być pokryty z kaucji?

Nie. Brak wpłaty za ostatni miesiąc spowoduje utratę rabatu za terminową płatność, naliczenie odsetek za zwłokę, oraz skierowanie sprawy do windykacji. W szczególnych przypadkach może też doprowadzić do powstania wpisu w rejestrach dłużników.


Czy mogę płacić do 15-tego bo dopiero wtedy mam wypłatę?

Tak jest to dozwolone umową - jednakże aby korzystać co miesiąc z rabatu w wysokości 100 zł, wszelkie płatności muszą być regulowane maksymalnie do 10 dnia miesiąca.


Czy mogę płacić gotówką?

Nasi pracownicy w żadnym wypadku nie przyjmują żadnej gotówki. Ze względów bezpieczeństwa wszelkie płatności odbywają się poprzez przelewy bankowe. Jeżeli nie dysponujesz kontem bankowym, zawsze możesz dokonać płatności w placówce bankowej lub pocztowej.


Co w sytuacji gdy nie mam konta w banku?

Jeżeli nie dysponujesz kontem bankowym, zawsze możesz dokonać płatności w placówce bankowej lub pocztowej.


Co w sytuacji, gdy się spóźnię z płatnością?

W przypadku spóźnienia płatności stracisz jednorazowo rabat za terminową płatność. Jednakże jeżeli spóźnienie jest spowodowane sytuacją losową, oraz gdy nie przekroczy ono dwóch tygodni - powiadom nas o tym. Nie będziemy zadawać żadnych pytań, skorygujemy fakturę i rabat będzie naliczony tak jakby płatność była na czas. Taką sytuację akceptujemy maksymalnie raz na 12 miesięcy.


Dostałem powiadomienie o braku wpłaty, a przecież zapłaciłem!

Księgowanie wpłat w naszym systemie niestety chwilę trwa - zwykle zajmuje dwa dni robocze - więc jeżeli zleciłeś przelew np. 10-tego, to płatność będzie widoczna w panelu dopiero 12-tego - ale spokojnie - taka płatność będzie traktowana jako płatność w terminie.


Czy mogę sprawdzić stan rozliczeń?

Tak! Zaloguj się do panelu najemcy pod adresem panel.mozo.pl. Jeżeli robisz to pierwszy raz to wybierz opcję "pierwsze logowanie". W oknie podaj email, który podałeś podczas podczas podpisywania umowy najmu - po prawidłowej weryfikacji system wygeneruje dla Ciebie hasło do logowania.


Jakie opłaty są naliczane poza czynszem?

Prąd, woda, gaz oraz centralne ogrzewanie (o ile występują), oraz opłata serwisowa. Wszelkie inne koszty utrzymania mieszkania, takie jak np. internet, czy wywóz śmieci pokrywa właściciel.